2016. március 24., csütörtök

#babzsák/rizszsák varrógép nélkül

Bárki aki egy gombot fel tud varrni nekiláthat, a siker garantált! Hogy mekkora tudás kell hozzá? A pelenka és a férc öltés az amire szükséged lesz, de ezeket linkelem is a youtube-ról!
12735696_544473172380543_715623101_n
Szóval... Kezdjük el, ami kelleni fog:
  • Gombostű
  • Használt anyagdarabkák (lehet póló akármi, nálam egy vékony póló volt az egyik áldozat a másik egy régi anyag.
  • Olló
  • Cérna
  • Papír
  • Ceruza
  • Vonalzó
  • Díszítéshez: ami nektek a legközelebb álló (én jelenleg rendelkezek egy fél tonnányi szalaggal így a szalagra esett a választásom. Gondolom érthető...)
Vágj ki két darab téglalapot, egy nagyobb papírra. Ha lehet akkorát amekkora babzsákot szeretnél, vagy egy picivel nagyobbat, hogy amikor összevarrod ne legyen túl kicsi.
Ha mintát szeretnél, nevet, szívecskét, kismacskát, bármit ami tetszik vagy akár a gyerek kéri tőled, vágd ki, és gombostű segítségével rögzítsd arra az anyagra, amelyik a babzsák eleje lesz. Majd sima egyszerű férc öltéssel öltsd oda a széleinél.
 Apropó férc öltés: én azonos színű cérnával csináltam így alig látszik, de természetesen a végén nem távolítottam el, hiszen, a varrógép nélküli megoldást választottam.Bármi amivel díszíteni szeretnéd most rögzítsd oda a gombostűvel ha fel kell varrnod most tedd meg. Nekem voltak kilógó "alkatrészeim" így én azokat rögzítettem. (fent, a képen látható)
A két anyagot fogjátok meg, amin a minta van, belül legyen (később kifordítjuk majd) és gombostűkkel rögzítsük egymáshoz.Majd jöhet a jól ismert pelenka öltés végig a téglalap mentén. Jó szorosan öltsetek, hogy a babnak/ nálam rizsnek ne legyen lehetősége a menekülésre. Amikor majdnem készen vagytok hagyjatok egy kis helyet a kifordításnak és a megtöltésnek. Ha kifordítottátok vasaljátok ki, hogy a végleges formát megkapjátok, és mehet bele a töltőanyag. Ha valaki babot, lencsét választana az fagyassza le előtte és utána jól szárítsa ki. Én az egyszerűség kedvéért döntöttem a rizs mellett, nem zsizsikesedik és jó a tapintása. Ha valaki melegítésre is használná tehet bele cseresznyemagot de azt is kellő odafigyeléssel (a cserkóhusit távolítsuk el róla, és szárítsuk ki.) tegyük csak bele, a nem kívánt állatkák megjelenése érdekében :) .
Ha megtöltöttük varrjuk be a kis lyukat amit hagytunk és máris kész, a babzsákunk.Máris játszhatunk a lurkókkal. Lehet egyensúlyozni, célbadobósozni bármit ami eszünkbe jut...
Ui.: Ha a mintával valaki nem szeretne annyit bajlódni mint én, lehet az egyszerű ragasztó pisztolyt segítségül hívni, de csak óvatosan használjuk, nehogy átüssön a minta anyagán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése